زیباترین آبشار دست نخورده ایران
نوشته شده توسط : پروانه

آبشارها نماد زیبایی و طبیعت زیبای ایران هستند، و هرکدام با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، از پوشش جنگلی تا کوهستانی، از شرفهای بلند تا دره‌های عمیق، از موقعیت‌های مختلفی برخوردارند. اما در میان این همه زیبایی‌ها، آبشار لیلان در استان گیلان به عنوان یکی از زیباترین آبشارهای ایران و حتی جهان شناخته شده است. با ارتفاع ۱۰۵ متری خود، آبشار لیلان به عنوان یکی از بلندترین آبشارهای ایران شناخته می‌شود. واقع در جنوب غربی شهرستان لنگرود، این آبشار از مسیر روستای لیلان به سمت روستای لونه‌دستان قرار دارد. محل آبشار لیلان از جنگل‌های بکر گیلان احاطه شده است که در فصل بهار با گلهای وحشی و آبشارهای بارانی خویش یک دنیای زیبا و دلنشین را ایجاد می‌کند.

آبشار لیلان با فراز و فرودهای زیادی از یک ارتفاع بلند به پایین سرازیر می‌شود، و هر قطره آب آن به نور خورشید درخشان، چون الماسی از درون ابرهای پوشیده از اسرار می‌درخشد. با هر لحظه‌ای که می‌گذرد، آبشار لیلان همچون یک نقاش بی‌نظیر، طرحی زیبا از حرکت و رقص آب را روی پایه‌های سنگی خود ترسیم می‌کند. صدای آب از بالا به پایین در هم‌آمیزی با آوای باد و صدای حیات بکر جنگل، یک موسیقی بی‌کلام و زیبا را به وجود می‌آورد که عاشقانه‌ترین افکار را به سمت خود جذب می‌کند.

در فصل بهار، با آغاز فصل بارندگی‌ها، آبشار لیلان به یک دنیایی از رنگ‌ها و شادی تبدیل می‌شود. ابرهای غنی از نور، آبشار را در پرتویی از آبی و سبز روشن می‌کنند، و بوی باران و بخور از خاک، همراه با گلهای وحشی و پوشش چشمگیر گیاهان، هوایی معطر و شاداب را به وجود می‌آورند. آبشار لیلان در این فصل از سال به یک مقصد طبیعت‌گردی محبوب تبدیل می‌شود، که گردشگران از نزدیک و دور برای تماشای زیبایی‌های آن به اینجا می‌آیند.

 





:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: